Lion (2017)

Davide Melini, olasz filmrendező munkásságát oldalunk már régóta követi, a giallo újkori mesterével pedig interjút is készítettünk a közelmúltban. Legújabb rövidfilmjét, a tavalyi rövidfilmfesztiválokon több díjat is bezsebelt Lion-t, melyről korábban beharangozót is írtunk,  személyesen küldte el nemrég oldalunknak megtekintésre.

Egy hófödte tájon fekvő kis, elszigetelt kunyhóban tengeti vakációját egy család, azonban a hangulat nem épp idilli: az apuka (Michael Segal) már sokadik sörét gurította le, felesége pedig nem tud szembeszállni vele, mikor kisfiúkat veri. A fiú már nem bírja az erőszakot, amit apjától el kell viselnie, így elalvás előtt a plüssoroszlántól, melyet karjai közt szorongat, megkéri, hogy ne engedje, hogy újra bántsák. Kérése hamarosan teljesül, hiszen megjelenik a házban az oroszlán, teljes életnagyságában, és a családnak esélye sincs elmenekülnie a ház falai közt a fenevadtól…

A kisfilm nem titkoltan egy nagyon súlyos problémra szeretné felhívni a nézők figyelmét: a családon belüli erőszakra, legfőképp a gyermekek bántalmazására. A rendező igen nehéz kérdést feszeget: véleménye szerint nem csak az a bűnös, aki a pofonokat adja, hanem az is, aki mindezt tétlenül nézi, sőt mi több, talán neki sokkal súlyosabb a bűne, hiszen a büntetése is súlyosabb: neki kell a legtöbbet szenvednie mind a filmben, mind pedig a valóságban, mikor egyszerűen csak végignézi a szörnyűségeket, amik az orra előtt történnek. A speciális trükkök zseniálisak, igazi gore hangulatot kölcsönöznek az alkotásnak, mely nem szűköldik a horrorisztikus elemkben sem. Az egész mű egy kis faházban játszódik, elszigetelve midnentől, így a szereplőnek semmi esélye máshova menekülni, elég nyomasztó hangulatot kölcsönözve a filmnek, melyet a fantasztikus zene csak tovább fokoz.

Sajnos, mindezek ellenére kisebb üresjáratok is vannak a műben, a rövidke játékidő ellenére, mely ront az alkotás élvezhetőségén. A kis faházról rengeteg snittet látunk, melyek szemben a többi speciális effektussal, nem túl szépek, a CGI szinte kiböki a szemünket, ráadásul a film eleji felvezetés is kissé elnyújtottra sikeredett. A felvezető így némileg rossz első benyomást tesz, mely miatt a komoly téma és a korábban felsorolt erények ellenére némileg keserédes szájízzel álltam fel a film megtekintése után. Mindezt azonban némileg csillapította az utolsó pár perc, és a természetfeletti csavar a történetben, mely így kijavítja a mű végére a kezdeti hibákat.

Összességében a Lion egy igen komoly témát kreatívan megfogó filmre sikeredett, mely néhány hibája ellenére is egy többször nézhető alkotásra sikeredett. Egy elgondolkodtató, megdöbbentő, súlyos mű, melyet mindenkinek ajánlunk.

Értékelés: 8/10

Kele-man

Be the first to comment on "Lion (2017)"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .