Élménybeszámoló: a Cinegore szerkesztősége Kutna Horában járt!

kutna hora indA Cinegore horror és sci-fi magazin szerkesztőségének nagyobbik része több ismerőssel kiegészülve december 19-20-án meglátogatta a kutna hora-i Csontkápolnát, majd a prágai karácsonyi vásárban jártunk, és cseh főváros sörözőinek meglátogatását sem hagyhattuk ki! Utunk a horror témájában szerveződött természetesen, de korántsem sikerült horrorisztikusan! Fogadjátok szeretettel a rövid beszámolónkat – a fényképeket köszönjük Fábián Péternek!

A korai indulás ellenére a buszos utazás vidáman telt, úton Kutna Hora fele beszélgettünk a trash csúcsának számító Mega Shark és Sharknado sorozatokról, (és természetesen szóba került a Shark Exorcist is, amit nagyon várunk) de a macska-fenék-ékszer hatékonyságától a gasztronómia és a horror kapcsolatáig sok érdekes témában lehetett annak a 18 főnek része, aki velünk tartott.

Több megállót követően 15:00 felé értünk a Csontkápolna elé, ahol a várt élményben volt részünk. Már maga Kutna Hora is tökéletesen hozza az ódon, vidékies hangulatot, de a Kápolna volt a látogatás csúcspontja. A kert, és a hatalmas, kisérteties fák is előrevetítették, hogy mire számíthatunk, de belépve magával ragadt minket a semmihez nem fogható látnivaló – aki nem látta még, mindenképpen nézze meg, ha Prága közelében jár!

A Csontkápolna után – némi szuvenírvásárárlást követően – a cseh főváros felé vettük utunkat, ahol kissé lerobbant, de legalább tiszta és olcsó szálláshelyünk a Hostel Dakura fogadott minket. Gyorsan kiderült, hogy az ígért, 3 nappal előtte egyeztetett kedvezményes reggelit elfelejthetjük (1 hónapja újítják fel a konyhát…), de ez azért nem okozott nagy válságot csapatunkban.

Este 18:00 fele elindultunk Prága felderítésére. A társaság egyik része a hotel környékén az Óvárost fedezte fel, míg a Cinegore-mag természetesen a helyi Kínzó Múzeum felé vette útját. A barangolás közepette megállapítottuk, hogy a belvárosban kevés jó sörözőt találni. Amik szimpatikusabbak voltak, azoknál még állóhelyen sem nagyon fért el az ember – így ha valaki követi utunkat, foglaljon mindenképpen asztalt előre. A kirakodóvásárban szinte mindenhol ugyanazokat az ételeket és ajándéktárgyakat lehetett kapni, ez kicsit csalódás volt nekünk, amit mindenképpen le kellett némi sörrel öblíteni.

A belvárosi részt elhagyva a hangulatos óvárosi utcákon sörözőről sörözőre jártunk, megkóstoltuk a helyi pácolt sajtot (hermelin), és természetesen az italozó helyiségekben sem ásványvíz volt a menü 🙂 Másnap reggel korán keltünk és ez még korábbinak tűnt az előző napi éjszakáig tartó túrázás miatt. A felkelési nehézségek ellenére gyorsan összekapta magát a társaság és megreggelizett egy helyi baguetteriában.

A Cinegore csoport a helyi csodát, a WC múzeumot látogatta meg (gyerekek, hogy ott mik vannak…külön nőknek való speciális bilik, széknek álcázott wc-k és megannyi különleges porcelánedény között töltöttük a délelőttöt), páran meg a prágai várnál nézték meg az őrségváltást.

Visszafele jártunk egy spanyol, különleges ételeket áruló boltban, majd a többieket felvéve elindultunk hazafele. Természetesen egy nagybevásárlás még belefért a hazaútba, és este 22:00 órára már mindenki otthon mesélte az élményeket, vagy bontotta fel az út során beszerzett Primator-sör-készleteket.

Köszönjük mindenkinek aki eljött, és ígérjük, lesz még hasonló Cinegore-szervezésű utazás, a horror jegyében természetesen!!!

Fixxerx

Be the first to comment on "Élménybeszámoló: a Cinegore szerkesztősége Kutna Horában járt!"